Εργαστήρια δεξιοτήτων: “ΣΚΑΚΙ: ένα  παιχνίδι  στρατηγικής  και  μαθηματικών,  ένα  παιχνίδι  για  όλους…”

Τα παιδιά των Β΄ και Γ΄ τάξεων ξεκίνησαν μαθήματα σκάκι στα πλαίσια του τέταρτου εργαστηρίου δεξιοτήτων. Η πραγματοποίηση στον υπέροχο κόσμο αυτού του απόλυτα πνευματικού παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή της καλεσμένης μας, της κ. Παρασκευής Φωτοπούλου, η οποία με το κέφι και την υπέροχη διάθεσή της κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών! Παρουσιάστηκαν βίντεο για να γνωρίσουμε πρωταθλητές παλιούς και νέους, τα πιόνια και τον ρόλο τους. Στη συνέχεια οι μικροί/ές μαθητές και μαθήτριές μας θα παίξουν σε χάρτινα σκάκι σε δυάδες και θα τους δοθεί η ευκαιρία να “εκφραστούν” πειθαρχημένα και σε ένα απόλυτα ήσυχο περιβάλλον!

ΣΚΑΚΙ 1
ΣΚΑΚΙ 2

“Δράσεις για τη Διαφορετικότητα και τον Σχολικό εκφοβισμό”

Την Παρασκευή 19/4/2024 τα παιδιά των Γ΄ και Δ΄ τάξεων, υπό την καθοδήγηση της κ. Αλεξάνδρας Μπουσουλέγκα, παρουσίασαν στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας οργανωμένους αυτοσχεδιασμούς που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Θεατρικής Αγωγής του Μαρτίου, σχετικά με τα θέματα της διαφορετικότητας και του σχολικού εκφοβισμού.

1
2 1
311
4 1

Επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο

Την Πέμπτη 18/4/2024 οι Β΄ και Γ΄ τάξεις του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Ολυμπιακό Μουσείο. Συμμετείχαν σε δραστηριότητες που στόχευαν στην κατανόηση της έννοιας του οικολογικού τους αποτυπώματος. Απάντησαν σε ερωτήσεις πατώντας το…μπάζερ , έκαναν ισορροπία σε skateboard , συνεργάστηκαν μεταξύ τους και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την αποτελεσματική ανακύκλωση με στόχο την προστασία του πλανήτη από τα ανθρώπινα απορρίμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μετάλλια στην Ολυμπιάδα του Τόκυο ήταν φταγμένα από παλιά κινητά και οι δάδες από παλιές οροφές σπιτιών!

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ 1
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ 2 1

Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025

Αφορά τους/τις μαθητές/τριες της Δ τάξης

Σύμφωνα με τη με αριθ. πρωτ. Φ.52/63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’/13-02-2012), όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθ. πρωτ. Φ12/657/70691/26-04-2016/Δ1/ Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1324,τ.Β’/11-05-2016), η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής και Γερμανικής πραγματοποιείται στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων, οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στον Διευθυντή/ντρια του Σχολείου τους έως 15 Μαΐου 2024. (θα μοιράσουμε τις πρότυπες δηλώσεις στους/στις  μαθητές/τριες τη Δευτέρα ).

Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

  • Οι μαθητές/τριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις  δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη.
  • Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριων του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  •  Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών/τριών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

2 Απριλίου: παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Οι μαθητές/τριες της Ε΄τάξης του σχολείου μας στις 2 Απριλίου,  στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου, ενημερώθηκαν για τη δημιουργία και έκδοση των βιβλίων. Επίσης δημιούργησαν μικρά βιβλία με θέμα “Ο μαγικός κόσμος του βιβλίου”. Τέλος θέλοντας να ενισχύσουν το μήνυμα της φετινής χρονιάς “Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας” έγραψαν μικρά ποιήματα και τίτλους παραμυθιών στα φτερά των πεταλούδων που πετούν στο γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χατζητσακίρογλου Μαρία

εικόνα Viber 2024 04 04 21 52 11 703 789x1024 1
εικόνα Viber 2024 04 04 21 52 20 362 1024x967 1

” Με ένα βιβλίο ταξιδεύω”

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, η Α τάξη πραγματοποίησε αφιέρωμα με δραστηριότητες, με φόντο το παιδικό βιβλίο γιατί κάθε βιβλίο οδηγεί σε νέα μονοπάτια και σε νέες προκλήσεις ενώ ανοίγει τις πόρτες στον κόσμο των συναισθημάτων με στόχο την τόνωση της αξίας της φιλαναγνωσιας. 

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μεγάλους παραμυθάδες με πρωταγωνιστή τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γνώρισαν την φετινή αφίσα με το  μήνυμά της, διάβασαν  παραμύθια, δημιούργησαν αφίσες,  έγραψαν μηνύματα  και συνθήματα  για την αξία του παιδικού βιβλίου, έφτιαξαν σελιδοδείκτες και ζωγράφισαν. Παράλληλα συζήτησαν για τα «Δικαιώματα του μικρού αναγνώστη», την ιστορία του βιβλίου και  τα είδη παιδικών βιβλίων. Το αφιέρωμα ολοκληρώθηκε με εικονογράφηση του ποιήματος  ” Το βιβλίο και όχι ο σκύλος είναι ο πιο καλός μας φίλος” και σχετικά τραγούδια!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μοναστηρίδου Δέσποινα

6

Επίσκεψη στο MOMus- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Την Τρίτη 26 Μαρτίου οι τάξεις Β και Γ επισκέφτηκαν το MOMus- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για να παρακολουθήσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Χωρίς σβήστρα» και «Συναντήσεις μιας γραμμής και μιας γωνίας!».

Το πρώτο πρόγραμμα «Χωρίς σβήστρα», βασίστηκε στο έργο του Otto Zitko, στο οποίο  πορτοκαλί και κόκκινες γραμμές, ταξιδεύουν στους τοίχους, σκαρφαλώνουν μέχρι το ταβάνι, περικυκλώνουν το παράθυρο, δημιουργούν διαδρομές και αφηγούνται ιστορίες. Ξαναγράφουν την αρχιτεκτονική του χώρου, χωρίς να υπάρχει λάθος και σωστό, χωρίς διόρθωση. Τα παιδιά, μέσα από την εξερεύνηση, την παρατήρηση και την συλλογική ερμηνεία του έργου, πειραματίστηκαν με γραμμές και διαφορετικά υλικά, δοκίμασαν εικαστικές και κινητικές δραστηριότητες, δημιούργησαν χάρτες και διαδρομές στον χώρο με το σώμα ή τη χειρονομία και απάντησαν στο ερώτημα “μα καλά, είναι τέχνη τώρα αυτό;”. 

momus 1
momus 2

Το δεύτερο πρόγραμμα «Συναντήσεις μιας γραμμής και μιας γωνίας!», βασίστηκε στα έργα του Κώστα Κουλεντιανού  (λιθογραφίες, κολάζ, γλυπτά) . Το έργο του καλλιτέχνη, μοιάζει με μια σπουδή πάνω στην ύλη, τη φόρμα, και την διαλεκτική τους σχέση με τον χώρο και την δημιουργική διαδικασία. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα υλικά εξαντλώντας τις δυνατότητές τους, σχεδιάζοντας, κόβοντας και τσακίζοντας πολύχρωμα χαρτόνια. Πειραματίστηκαν είτε σε δύο είτε σε τρεις διαστάσεις, συνέθεσαν πολύχρωμα σχήματα, σε λευκό ή μαύρο φόντο. Διερεύνησαν τη δυνατότητα χρήσης γεωμετρικών σχημάτων που δημιουργήθηκαν τυχαία, προσθέτοντάς τα στη σύνθεσή τους. Επίσης, διερεύνησαν πως φόρμες με το ίδιο χρώμα, συνθέτουν μεγάλα σχήματα και πως μεγάλες φόρμες με ενιαίο χρώμα μπορούν να “σπάσουν” σε πολλά μικρότερα γεωμετρικά σχήματα. 

“Εγώ, εσύ, εμείς”

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Εγώ, εσύ, εμείς” την Παρασκευή 29 Μαρτίου προβλήθηκε υλικό και πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δραστηριότητες από τις Συντονίστριες Προσφύγων κ. Καραγιαννίδου Όλγα και κ. Παπαλιούρα Φωτεινή στις τάξεις Α΄και Β΄ για την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, με έμφαση στο δικαίωμα στην εκπαίδευση και τις έννοιες της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε ήδη προηγηθεί στις τάξεις Ε και Στ.

Β
Α 1